Reality: Realaxation-Demo

Mit „Realaxation“, der ersten Kooperation mit „Axiom“, endete Anfang 1991 die Zeit als „Reality“. Das Demo kam gut an und wurde auch auf vielen Disk-Packs verteilt.

100% funktionierende Version gesucht!
Realaxation

Realaxation

Kaum zu glauben, aber anscheinend besitze ich selbst keine eigene Kopie des Demos auf Diskette. Die mir vorliegende Fassung habe ich über die üblichen Webseiten wie zum Beispiel Exotica besorgt, sowohl als Standalone, als auch als Bestandteil verschiedener Disk-Packs. Leider sind bei allen Fassungen, egal welche Emulator-Einstellungen ich vornehme, die letzten 3 Teile des Demos „zerstört“: Entweder ist der Scrolltext unlesbar, oder auch zusätzlich der Haupteffekt. Daher meine Bitte an meine Besucher: Wenn jemand von euch eine Version hat, die komplett funktioniert oder wer mir sagen kann, mit welchen UAE-Einstellungen das Demo fehlerfrei läuft – bitte meldet euch 🙂

Realaxation – One of the best stolen Demos ever!
Eine Axiom und Reality Co-Operation

Eine Axiom und Reality Co-Operation

In früheren Beiträgen habe ich bereits durchklingen lassen, dass es damals durchaus üblich war, bereits zuvor veröffentlichte Effekte von anderen Gruppen oder Codern nachzuprogrammieren. Einmal natürlich um zu zeigen, dass man selbst auch (mindestens) genauso gut war, aber gleichzeitig war es auch ein Zeichen des Respekts und der Anerkennung. Je öfter ein Effekt kopiert wurde, umso schöner, besser, beliebter schien er zu sein. Dieses Demo basiert mit vielen Effekten auf dem ein paar Monate zuvor veröffentlichen Demo „Copper Master“ der „Angels“. Viele Effekte waren neu und eine technische Herausforderung, die Cosmos aber leicht bewältigte.

Tricksereien mit Zoom

Tricksereien mit Zoom

Am leichtesten war noch der 3D-Zoom-Effekt der Texte auf den Zwischentafeln. Natürlich war das keine Vektorgrafik, oder sogar ein echter Grafik-Zoom, denn das konnte der 7-MHz-Amiga nicht leisten. Die Lösung war ein Font, der bereits in verschiedenen Zoomgrößen vorlag. Da er einfarbig angelegt war, konnte man noch ein paar schöne Farbspielereien dahinter legen und fertig war der Effekt. (Den kompletten Scrolltext gibt es unten zu sehen.) Außerdem war dieses Demo die erste Kooperation mit „Axiom“, einer Gruppe aus Neunkirchen/Saar, die wir auf der Amiga ’90 über einen Eintrag auf der legendären Commodore-Wand gefunden haben: Die Musik stammte von Microforce/ Axiom.

Teil 1: Parallalx-Raster und Parallax-Mutation
Rastertunnel

Rastertunnel

Der erste Demopart basierte auf den Parallax-Raster und der Parallax-Mutation von „Copper Master“. Wir gingen ziemlich entspannt mit der Ähnlichkeit um und schrieben es auch offen im Scrolltext, von wem wir die Idee hatten:

welcome to the 1st part of the reality-mulitpart-demo called realaxation / this effect is in common known as parallax-rasters / another effect is called rasters-mutation invented by corsair of angels / don“t wait for credits,pal they will come in the last part / see ya in the next part…. press button !!!!

Teil 2: Diagonale Raster
Raster-Mutation

Raster-Mutation

Auch dieser Teil basierte natürlich auf „Copper Master“. Wenn ich die beiden Demos vergleiche, gefällt mir die Interpretation von Cosmos etwas besser, aber natürlich ist das auch ein wenig subjektiv geprägt. Es ist übrigens erstaunlich, wie sehr bei manchen die Emotionen auch 15 Jahre nach Veröffentlichung der Demos noch hochkochen, wie man bei einem Kommentar auf Pouet zu unserem Demo lesen kann. Da bezichtigt uns ein mir unbekannter Mensch, der damals wahrscheinlich auch in irgend einer Form in der Szene war, dass wir von anderen Gruppen den Sourcecode abgekauft hätten, um ihn dann unter eigener Flagge neu zu veröffentlichen. (Und dass wir natürlich Lamer waren.)

Raster-Mutation (inkl. Nennung des Erfinders)

Raster-Mutation (inkl. Nennung des Erfinders)

Keine Ahnung, wem wir damals bewusst oder unbewusst in irgend einer Form auf die Füße getreten sind, aber es scheint ein prägendes Erlebnis gewesen zu sein. Vielleicht auch Neid? Wenn der betreffende Mensch das hier liest – schreib mir doch mal ne Mail. Es würde mich interessieren, was den Kommentar ausgelöst hat. Immerhin sind seit dem Kommentar aus dem Jahr 2006 nun auch schon wieder einige Jahre vergangen. Auszüge des recht langen Scrolltexts gibt’s am Ende dieser Seite. Zum Release-Date des Demos gibt es leicht abweichende Angaben in den Scrolltexten. In diesem Teil schreibt Manowarrior davon, dass „heute“ der 11. Februar 1991 ist, und ich selbst schreibe in einem späteren Teil, dass das Release-Date der 8. Februar 1991 wäre. Wir hatten damals offensichtlich kein Member, das auf Continuity geachtet hat. War aber um das Fasching-Wochenende 1991.

Teil 3: Ein Pixelteppich
Eine Pixelflagge

Eine Pixelflagge

Danach kam ein Pixelteppich, ein zu dieser Zeit auch sehr beliebter Effekt: Eine Fläche von Pixeln, die in mehr oder weniger unterschiedlichen Kombinationen von Sinusbewegungen bewegt wurden, so dass sie manchmal wie eine im Wind wehende Flagge aussahen. Tatsächlich gab es auch genügend Demos, die mit mehrfarbigen Pixelteppichen Länderflaggen nachgeahmt hatten. Normalerweise hatte man immer damit angegeben, aus wie vielen Pixeln der Teppich besteht, hier fehlte diese Angabe. Um die 1.000 Dots könnten es gewesen sein. Dafür konnte man den Effekt mit Joystick und Maus manipulieren und damit beweisen, dass er tatsächlich in Echtzeit berechnet wurde.

Ein 8x8 Font

Ein 8×8 Font

Das ist einer der Teile, die leider nicht fehlerfrei dargestellt werden: Der Scrolltext ist zerstört, aber ich habe einige Teile des (wieder einmal sehr langen) Scrolltexts am Ende angehängt. Hier ist übrigens vom 13. Februar als Release-Date die Rede. Für Realaxation habe ich mehrere Fonts entworfen. Neben dem 3D-Font von weiter oben stammt auch der Font aus diesem Teil von mir. Man kann ihn zwar aufgrund des Fehlers kaum erkennen, aber links habe ich ihn mal (in anderer Farbgebung) und stark vergrößert abgebildet. Das war früher eine schöne Herausforderung, so kleine Fonts zu entwerfen, die dennoch einen eigenen Stil hatten.

Teil 4: Plasma!
"One of the best stolen Demos"

„One of the best stolen Demos“

Plasma war Anfang 1991 schon ein „etablierter“ Effekt, der laut Wikipedia im Jahr 1988 auf dem PC erfunden wurde (wer hätte das gedacht)! Das wussten wir damals zwar nicht, hatten aber schon genügend Demos gesehen, die unterschiedliche Plasma-Varianten beinhalteten. Auch „Copper Master“ hatte mehrere Plasma-Effekte. Unser Plasma war relativ normal für die damalige Zeit. Die Farben gefallen mir heute immer noch ganz gut. Und natürlich war auch in diesem Demo-Teil ein langer, langer Scrolltext zu finden, den ich weiter unten einkopiert habe. Der Scrolltext beginnt mit einer Anlehnung an die Vogonen-Durchsage zur Sprengung der Erde, aus „Per Anhalter durch die Galaxis“.

Der Font des Plasmateils, 4x vergrößert

Der Font des Plasmateils, 4x vergrößert

Der Font hat für die damalige Zeit ungewöhnliche Abmessungen: Normalerweise waren Zeichensätze immer ein Vielfaches von 8 Pixeln breit und hoch. Die Höhe resultierte aus historischen Gründen, da viele Coder vom C64 kamen, auf dem Blöcke von 8×8 Pixeln von der Hardware am besten manipuliert werden konnten. Und so waren in der Anfangszeit die meisten Fonts auf dem Amiga auch pro Buchstabe im 8×8, 16×16, 32×32 Pixel Format. Das sah bei schmalen Buchstaben wie dem „I“ oder auch bei anderen Zeichen wie dem „!“ immer merkwürdig aus, und mit der Zeit setzen sich proportionale Fonts durch, und auch in der Höhe bemerkte man irgendwann, dass es keinen technischen Grund für dieses 8er-Raster gab. Mein namenloser Font (Dateiname war einfach nur „Reality.Font“) war in der Breite bis 32 Pixel proportional, und 20 Pixel hoch.

Teil 5: Der „Side-Flash-Wiggler“
Leider zerstörtes Demo-Teil

Leider zerstörtes Demo-Teil

Schade, aber dieser Teil ist völlig zerstört: Scrolltext unleserlich, und den Effekt kann man nicht einmal erahnen. Der Font – soviel kann ich erkennen – scheint aus dem „Pixelteppich“-Teil zu stammen, nur in anderen Farben. Wie der Effekt genannt ist, habe ich anhand eines RAM-Dumps aus dem Scrolltext entnehmen können. Einen Teil des Scrollers kann man, wie bei den anderen Teilen auch, unten lesen. Mich würde es schon interessieren, wie der Effekt tatsächlich ausgesehen hat, daher nochmal der Aufruf, ob mir jemand hier helfen kann. Entweder mit einer fehlerfreien Version des Demos, oder mit welchen Einstellungen es auf dem UAE läuft. So wie ich Cosmos kenne, war der Effekt bestimmt technisch top. Aber nach bald 30 Jahren habe ich gar keine Erinnerung mehr daran.

Teil 6: Der Abschieds-Scroller
Die Endgrafik

Die Endgrafik

Am Ende des Demos gab es – wieder einmal – einen Scroller, der von zwei Logos eingerahmt war. Von zwei sehr merkwürdigen Logos, muss ich sagen. Zumindest was den Stil der Logos angeht. Zum ersten Mal ist in diesem Moment auch ein Reality-Logo zu sehen, was per se schon unüblich war. Normalerweise wurden Logos der Gruppen recht früh im Verlauf der Demos gezeigt. Und dann wich es auch so unglaublich vom vorherrschenden Stil der eher glänzenden, metallischen, Science-Fiction Motive ab, indem es das Logo als Gold/Messing Buchstaben zeigte, die in gebrochener Schrift (ähnlich der Breitkopf-Fraktur) auf verwittertem Holz an eine Steinwand genagelt (!) wurden. Also eher Mittelalter als Computer. Zwischengespeicherte Stände habe ich noch, und einige davon sind hier stark vergrößert zu sehen. Im Original ist das Logo gerade mal 352 Pixel breit!

Und unten ist das titelgebende „Realaxation“-Logo zu sehen, das bestenfalls als „gefrorene Buchstaben, eingerahmt von einer lilafarbenen Fassung mit Fluchtpunktperspektive“ zu beschreiben ist. Also haben wir zwei Grafiken, die von Stil & Epoche so ganz und gar nicht zusammen passen. Das obere Logo gefällt mir immer noch ganz gut, auch wenn ich mit den Stein-Einfassungen links und rechts etwas unzufrieden bin. Das Aussehen und die Farbwahl des unteren Logos kann ich nur mit der Unreife eines 18jährigen Autodidakten erklären – ich war eben noch jung. Dass Cosmos diese beiden Logos dennoch verwendet hat, muss ich entweder als großen Freundschaftsbeweis ansehen – oder es war einfach das Beste, was wir hatten. Wahrscheinlich stimmte beides 🙂

Das Video

Und hier ist das Video. Das Release-Date ist ein wenig schwammig aufgrund widersprüchlichen Angaben in den Scrollern (zwischen 8. und 13. Februar 1991). Der 13.2.1991 war der Aschermittwoch und somit vielleicht schulfrei – sagen wir mal, an diesem Tag wurde es released.

Das war das letzte Demo unter dem Namen „Reality“, danach brach die „Visdom“-Zeit an. Alle Veröffentlichungen von Reality: Das Rastersplit-Demo, der Mega-Dycper, Vectorballs und Realaxation.

Die Scrolltexte

Ich poste die Scrolltexte nicht komplett – wer sie vollständig lesen will, der findet das Demo bei Pouet und anderen Amiga-Datenbanken. Sie sind aber in der richtigen Reihenfolge, d.h. auch immer wieder unterbrochen durch den 3D-Scroller.

Start
#################  #################  #################  #################
#               #  #               #  #               #  #               #
# >>>>>>>>>>>>> #  #  is proud to  #  # ############# #  #   the first   #
#               #  #    present    #  #               #  #  cooperation  #
#    reality    #  #   its first   #  #  realaxation  #  #     demo      #
#               #  # multipartdemo #  #               #  #    between    #
# <<<<<<<<<<<<< #  #     called    #  # ############# #  # ............. #
#               #  #               #  #               #  #               #
#################  #################  #################  #################

#################  #################  #################
#               #  #               #  #               #
#   a x i o m   #  #  press right  #  # >>>>>>>>>>>>> #
#               #  #  mousebutton  #  #  and now let  #
#      and      #  #  to exit the  #  #   the show    #
#               #  # several parts #  #     begin     #
# r e a l i t y #  #     .....     #  # <<<<<<<<<<<<< #
#               #  #               #  #               #
#################  #################  #################
Parallax-Raster
welcome
to the 1st part
of the reality-mulitpart-demo
called
realaxation
this effect is in common know as
parallax-rasters
another effect is called rasters-mutation
Minvented by corsair of angels
don't wait for credits,pal
they will come in the last part
see ya in the next part....
press button !!!!
Diagonale Raster
#################
#               #
#  fasten your  #
#   seatbelts   #
#    for our    #
#   diagonal    #
#  raster-part  #
#               #
#################

hi freaks ! welcome to the second part of >>> realaxation a new cool multipart-demo made by the reality+axiom co-operation in february 1991. look in the last part of this demo for the credits. this is manowarrior at the keyboard writing some shit into the memory of cosmos‘ a2000. yesterday i already have written 5 kbytes text for this part,but the computer fucked up before i could save that shit. by the way, what do you think about these diagonal rasters ??? looks nice, eh ? but they are so easy to code (according to cosmos) and the idea is already old. the date today is the 11th of february, the time is about a quarter past nine p.m. which is a quite civil time, i think. i just wanna send some personal hellos to the following dudes: raider/awesome – snooker/demons – hawk/sanity…. the whole greetinx-list with some special-messages you can find in another part of this demo. speaking about the other parts, there are still some new, never seen before effects to come. but before you press the mouse-button, you have to read this text ‚till the end. uuuuuuaaaaaahhhhh !!!!!!! 9…….8…….7…….6…….5…….4…….3……boooommmm !!!! (aetsch !)… cosmos is just sitting beside and is just trying to kill the last (and most difficult) part of the second world of the game ‚myth‘. will he succeed ? i don’t know. mooooooeeeeehhhhh ! always remember: keep watching out to further reality-wares… soon coming demos with lots of new ideas (i hope), master-coding, mega-gfx, hyperb muzax and stuff like that. it is a pity that we couldn’t come to the demons-party last weekend but the description of the party-place arrived too late and we had no device of transportation anyway… oh shit ! school starts again in three days.

but let’s change the topic, bcoz i hate to talk or write about school. the words -real- and -reality- are a trademark of reality 2008 and using,lending,selling or changing for unauthorized people will be prosecuted. people who break this law will be punished with reading ten times the whole scrolltext of – skullraider i- (die groesste strafe in der geschichte der menschheit) boah, it’s half past ten p.m. and i still have to type sum bytes for the readers satisfaction. satisfaction ? satisfaction ! does this text now get some sexual tendencies ?

did you know that this demo is an active demo ? in another part you can control a nice effect, but there’s another thing you can do. vote for this demo in the mags ! (only if you really like it, but i’m sure you do) shit ! the last bottles of beer are empty by now and i have to trink that awfull mineral-water. i don’t like that at all. mineral-water exists exactly of 0,00000000 percent of alcohol and that is a bad one ! there’s a rule saying ’no alk = no fun‘ and that’s right. yep! cosmos just told me not to write so much shit, but i never write shit, do i ? i continue to bore you by telling you that the name of this text when it’s saved is ‚part55scrolltext.s‘ even if this is only the second part in this demo. but now back to serious writing… back to life…. back to reality ! the music-style i like most is -heavy metal- and i just can’t understand that there are people who don’t like it. but there also are other extremes. for example microforce of axiom+realiy (he made this wonderfull tune you are just listening to). microforce says that he is able to listen the whole day long to thinx like – grindcore – and – death-metal -…. well, i must admit that i never had the possibility to listen to those two styles of music, but i personally think that what music concerns, there’s nothing better than – manowar – warlock – gary moore – metallica – alice cooper – iron maiden – that are my favorite groups/guys in the heavy- and speed-metal scene. it’s getting later and later in the evening. there’s a little garfield-figurine standing on cosmos‘ amiga….. zip! ploooiing!! now it has fallen to the floor. (i gave it quite a push!) but also on my ‚tower‘ there’s a garfield. i have to explain you what i meant with ‚tower‘. my tower consists of an amiga 500 and a c64 and the 64 is put up on the upper side of the amiga. that’s a real cool tower and not such a laaaaame thing like those ibm-compatible shit-machines… fuck atari, fuck pc ! pc tut weh ! ibm: technik von gestern zu preisen von morgen. uah… the clock just stroke half past eleven…. the time is running away, bcos cosmos wants to finish the whole demo tomorrow. the extern disc-drive just steps between track 38 and track 39, bcoz there’s no disc in it. (woran erkennt man, dass mir langsam die ideen ausgehen ?!?) <<< das reimt sich sogar !

was that hard to read ? i don’t actually know how fast the speed of this scrolly will be in the final version. maybe we’ll release a trainer-version of this demo. but we still are searching something to train. what about unlimited parts ? or unlimited scrolltext ? unlimited ideas ? (that really would be a hard one) but i also have an idea for an unlimited scrolltext, which will maybe realized in – skullraider iii – , but untill now even part two is yet to be produced. the amiga 2000-keyboard is quite comfortable. you can take the keyboard on your knees while writing bullshit. that’s better than always sitting infront of a table in a rather uncomfortable way. i think i should now finish this fuck-text before the compy sux up another time. see ya in other parts or productions…. bye….. > manowarrior of reality+axiom < signing off……..

hi there. this is cosmos given the keyboard . i’ve just read the scroller,which manowarrior wrote last night,and i think,that it’s quite entertaining , don’t you think in the same way ?? this is cosmos…. hope , you liked the scrolltext and the demo so far… because this demo was made while (!!) learning for some big class-tests .for all germans : ich rede vom abitur . fuck for phys !!!! now press right mousebutton to get outta here or enjoy this part for a while … we’ll see us in the next part. bye…..

Pixel-Teppich
#################
#               #
# hope you love #
#   the demo    #
#  so far.just  #
# lean back and #
#   enjoy....   #
#               #
#################

jooooop, boys. this is molloch again introducing you the world famous carpeteffect (also known as *** realcarpet *** ). that’s fun, isn’t it ??? well, i know what you will say know: ‚ i’ve seen this thousands of time before, how booooring…‘ but… … it’s at least the biggest carpet by now! and the best thing is just coming up now: you are able to control it by your >>>>> funstick <<<<< . well, cosmos will give you the right controls later on, so keep on playing ‚till then. try holding down your joybutton while moving up/down/left/right and enjoy the balls …. this multipart-demo should be releasd till 13/02/1991 (aschermittwoch). >>>> one message to *** demons *** : hello guys . we all in reality are very sorry, that we could not spent some time at your party, but the postman was tooooo slow. he just could not deliver your exact adress in time! but here you see what you missed! the next time when you hold a party, you should inform the groups at least one week before! — never mind , boys , the next time we will be there! please remember, that this demo is the first multipart-demo of reality. reality is still looking for (legal) contacts. so if you are a good (!!!) demo/intro-group in europe, feel free to contact us for swapping legal stuff. the same message for german non-english-speaking lamers and losers: wir wollen keine (!!) raubkopien oder anderes illegales zeuch haben, gelle??? das beste, was ihr also machen koennt, um keine antwort zu bekommen, ist, uns heisse ware zu schicken. also lasst das,suckers!!! well, english again. hold on, guys, only some lines more bullshit, and cosmos will tell you the whole secret of the carpet. let me tell some words of friendship at the end: coders, graficians, musicians wherever you are: keep on doing your best!! show us the ultimate demos with superior coding, superp grafix and marvellous sund!!! messages to the following groups: cyptoburners : i saw your demo called ‚materialized‘ and i liked it a lot. especially the music was very impressive. i am looking forward to your next demo. please send it to our plk. budbrain productions: your mega-demo was superb. keep on coding such famous things! kefrens: hi metallion. your ‚keftales‘ were superb. i loved also the music. it was a great conversation of david sanburne’s chicago song….. so, friends… this was molloch. all the groups i did not mention – don’t worry. the official greetings are coming in the last part. now cosmos will xplain you how to manage the carpet. byebye……

….. and again cosmos on the air. i wanna explain,in what ways you can control the ‚carpet‘ : move joystick up+down to in/decrease y-offset to the upper plot. joystick left/right to in/decrease x-offset to the upper plot. hold joybutton down and move joystick up+down to in/decrease the y-offset to the left plot. hold button down and move joydick left+right to in/decrease x-offset to the left plot. press left (!!!) mousebutton and move funstick up+down to in/decrease y-speed and at last press left mousebutton and move lickstick left+rigth to in/decrease x-speed of the carpet …….. did you understand anything ??? i suppose not. never mind.just play around a little bit, allright….now press right button to see other parts…..we’ll see us…..

Plasma
#################  #################
#               #  #               #
#  hang on for  #  #   maybe you   #
#  a while. we  #  #  prefer the   #
# will show you #  #   following   #
#   some real   #  #    effect     #
#  stuff !!!!!  #  # ............. #
#               #  #               #
#################  #################

gargle gargle howl schluuurmpf….. transmission following… i repeat: … this is reality sending out the first messages in their newest creation —– this is realsperm , and not this gastly ‚red plasma‘. i welcome you to one of the best stolen demos ever made…. the release date of this demo is: 08/02/1991. it’s 12 o’clock p.m. and i’m molloch of reality bullshitting your brain out of work. (manowar does it’s best, too) … after weeks of hard work, we finally managed it to finish our first big demo, the first reality multipart-demo called ‚realaxation‘ . you will have to watch at least 7 parts of shit. fuckin‘ hell, what’s going on here right now ??? you’ve seen red plasma many times before , so why another plasma-effect??? the reason is, that some of our friends did not believe us to be able to create a simple plasma effect. we call this effect ‚realsperm‘, wonderful name, eh??? well,we’re sitting here at the axiom’s h.q. in neunkirchen/saar . *** important *** *** important *** this is no mega-demo!!! this is no mega-demo!!! at the beginning there was darkness. then, there was a voice speaking: let there be light. and there was light… he created computers and so he created this machine and this demo. *?/**fuck off st, you’ll never get that, punks!!! —- o.k., let’s come down to earth again, my friends. credits for this part: coding done by cosmos , font painted by molloch . at the moment we’re listening to an old manowar-tape and we feel good. the room in which we are sitting is 3.50 m wide and 6m long .the high is 3m. that means, you could fill 55000 l beer into this room. >>>> not bad for the beginning!!! <<<< but there is an even better possibility. it is enough place for about 30-40 beautiful girls in here. >>>> aaah, that’s better !!! <<<< o.k., jungs, molloch’s transmission is ending now. from now on, foreigners wherever you are, look away; german bullshit is coming … now: fox and zap geben euch jetzt einen kleinen einblick in die psysche eines computer users………………moegt ihr bier, steht ihr auf party’s…….o.k. jungs ihr seid in genau der richtigen demo…….wir 13….aeh 14 eier sitzen hier, versuchen einen gehirnsprngenden rolltext zu schreiben, versagen aber bereits an der technik von cosmos‘ scrolltexteditor. wir versuchen hier nicht irgendeinen scheiss zu schreiben, nein, wir versuchen hier das subjekt so weit vom objekt zu trennen, wie dies noch nie zuvor geschehen ist. nicht dass ihr meint wir wollten einen neuen scrolltextrekord aufstellen !!!! (wir werden nicht gewollt haben , wir werden es getan haben!( im moment wollen wir es irgendwann getan haben werden!)) alles sosse! was soll diese scheisse mit der in die zukunft projizierten vergangenheit! jetzt reden wir von purem amiga-coding und seine heimlichen tuecken. stellt euch vor, ihr programmiert einen unterwassersinusscroller und keiner weiss wie’s funktioniert? oh gott bin ich bloed! die andern machen gerade obschoene anrufe (die mitternachtsstimme von joysoft weiss, was was wir meinen….die ewig deinigen joerg(cosmos), stefan(cosmos), kurt(molloch) und frank(cosmos)). desweiteren sitzen am keybord fox ,microforce and the unbelievable zap. English scroller comes up….. greets to all amiga-users all over the world. esp to brigitta labiner (joker) and sandra alter (asm). die welt ist tollbist du richtig voll. prost. this is manowarrior of reality typing sum text into the memory of fox’s amiga. i don’t know if the others already mentioned it, we (all of axiom and cosmos,molloch and me (manowarrior) of reality) are having a nice time at this little meeting. um mich rum sind jetzt all die geilen spanner,die wissen wollen,was ich hier fuern scrolltext schreibe. we just made (in total drunken condition) sum nasty phonecalls. so,sorry,wenn in dem teggsd einige shraib-feeler drin sint. hi, demons ! we are terribly sorry,but we unfortunatellycan’t come tomorrow to ya party,but we have no way of transportation to come to belgium. was haltet ihr von diesem effect ? scheisse,was ! aber das beste dieser art (irgentjemand muss ja schlieslich die beste version rausbringen…. fuck for asm and ‚bauerplay‘, the two lamest mags around… but all those other official papermags are shit except amiga-magazine,kickstart and 64’er. at this moment i have nothing else in mind than greeting my best friends and contax in the amiga- and 64-world: manowarrior of reality+axiom sends greeeeetinx to all his best friends’n’contax !!!!! no alk = no fun that’s the rule !!! fuck for atari and ms-dos ! commodore will ever rule the computer-world. oooops , people . don’t ask me,what the fuck the clock tells me at this moment or what the hell we are doing now,let me just tell ya,that my name is cosmos. ah …. manowar is rushing through my ears… let molloch talk – hell – the credits normally should follow in the last part so far … forget it. burp…. i hate scrolltext-writing – but somebody has to do that….. bllleeeeeeeeerk … hey dirk …. move on now … sit down and write shit ….. cosmos goes for a walk and i have the mission to find the right words to held you on the screen. ok. my clock tells me that’s time to sleep, but my brain is still sending signals over my arms to the keybord. our beersupply is near the end and two of us lay down and sleep (molloch and microforce), zap is walking home(i hope he find the right way). me, myself and i, cosmos, manowarrior and dsp rest aldiweil vorm screen. it’s 3.30 clock am and mir gehn die ideen aus. after this hard night i need some sleep, to get the right form, to walk with my girlfriend in the cinema. cosmos is back……walking with his girlfriend in cinema ??? i’m really interested,how she looks like …. ( fox is just telling me,that she looks pretty good !!!! ) . unknown music out there,but i like it . wuuuuuuaaaaaahh , nice party-place here. all party-members are sleeping …. only the strong survive … message to promax of kefrens : hulkamania will never die !!!!! fuck’em down there … all party-survivors are looking at my text with doubts ……. i know why… but , do you have any ideas ??? do you know what to write,what to talk about ??? anybody wants to continue ??? oooiieehh … o.k. .. let the fuck go on …. i’ll be back soon with some news ….. cosmos …. fox continues the cosmopolitian work …… cosmos is ma‘ scheissen….. i hate this ‚0815 always the same‘ scrollers, but what shall we write? something about this cool guys called: cosmos, molloch, manowarrior, fox ,zap, microforce and dsp. all i can say about us is………………………….we are the best —– forget the rest…………… (of course in the southwest of good old germany)………. and now it’s time for manowarriors text……….. hi,folx ! this is manowarrior again. at this time i wanna give out for everybodies excitement a special kind of member-list of the great co-operation. ofcoz in alpha-order. reality-members are: kotzmos,dumm,miniwarrior,molch,ornator and mittelwelle…. axiom-members are: foz,microfurz,lsd and sepp…. as ya can see i try to keep my text as interessting as possible,but it is veeeeeery hard at around 4 o’clock a.m. in the morning, while we’re runnuing out of beer, but there’s still some ’spirits‘ left to be destroyed…. karlsberg-urpils is the veeery best beer in the entire world !!!! if you haven’t tasted it ‚till now,then come down (or up ?) to the southwest of germany,where reality+axiom is ruling the computer-scene. here you can buy -karlsberg urpils- in every cool shop. i’m thirsty right now,so i’ll take another bottle…. glu…glu…glu…glu…glu…..burps (sorry!) tastes very fine! well, i think i should save now this text before the compy may fuck up…. see ya l8er…… mwr…….. fox again?…….yes….. i hope you missed me!!!! (i love all my fans). if you wanna send some gifts to me, ask for my adress by your local beer dealer, perhaps he know me!?!?!?!? cosmos get the keys….. schonn wieder isch ?? dieser fox . erzaehlt 45 minuten lang scheissdreck und boelkt jetzt hiaer rum .. koennte jetzt 40 minuten lang messages rumsenden,aber wer liest den mist schon ??? new music,new feelings,new fun … voodoo x ??? pfeh .. get rid of it , guy . not twice,dirk. i heard it one time ago,but pleeeeasse .. not for a second time … as i think we will write the whole night,this will become the latest shit…. unfortunately i don’t know,what others wrote before …. hell knows … maybe i should send some handshakes to fox for the party – a lot of beer ( no girls , but who cares – you got to get them yourselves , guy . no party necessary – i’ve got one anyway – so what the hell … ),nice mood etc. but as it seems to be,the beer disappears one bottle after another . luckily fox told me , he is able to keep on supply us with other alcoholics … shit shit shit….. no mood to write ( don’t forget , that i write nearly all scrolltexts ). so what ???? fuck !!!!! who ??? who continues ????? looking around i see …. fox ????????? well,first let’s have a drink , he’ll be back soon……… in this little break, i (manowarrior) am going to entertain ya a little bit. as i said before it is quite difficult to write sumthing which makes sense when you’re still drunken and you’re quite a bit tired. but i think we’ll pass this night without any sleep, entertaining ourselves with writing these totally senseless bytes of scrolltext…. at this time i wanna greet every wrestling-fan in the computer-scene. ultimate warrior is the best !!! and i also like hulk hogan….. i’m glad that i have now passed my written exams. that means, i have now more time again to care about my computers. cosmos is mumbling sumthing very weird from a corner in this room…. i think he wants to tell us that the -amiga joker- is shit. he’s right with that i think…… as i really am running out of ideas now, i’ll take a break for a while… see ya… manowarrior……… gun namnd, heute in unserer interviewecke —–> cosmos of reality. gespraechsleiter —-> fox of axiom: fox: gun namnd cosmos: gun namnd , frau sommer. f: aeh, bitte? c:ja wie ? war das was mit schroedelkamp ?? f:morgens um 6 ist die welt noch in ordnung. c: mit knoppers werden noch helden geboren … f: draussen steht’n bier, is das von dir? c: da steht’n bier auf’m gang,ich haenge da noch dran …. f: morgens mit bier ist die welt noch in ordnung. c:morgens um sechs is‘ der coder ganz perplex… f: wann wussten sie das erstemal, das sie koder werden? c: nu hoaer ma zu,kacker, aeh macker … dass ding heisst cotaer un‘ nich anders . aber zu ihrer frage : dass wusste ich zum erstenmal,als ich herausfand,dass meine klobuerste mit perwoll gewaschen ist …. f: oh ja, also koeter, wurden sie beim waschen ihrer klobuerste mit perwoll…..—–> denn perwoll…. fuer alles feine und fuer wolle. c: perwoll is‘ toll,denn fuer feine masche greife ich tief in die tasche … f: konsumzwang? markenware? adidas, benetton, esprit…..denn —–> an meine haut kommt nur wasser und esprit. c: na wie dem auch sei , nu lass mal sinnvolles vom stapel… f: ok, joke away. erzaehl mal was ueber dich und reality. c: uff. was gibt es denn da gross zu erzaehlen ??? na gut,ich will’s denn ma‘ versuchen …. also -> reality existiert so ungefaehr seit 4 monaten . dazugelernt haben wir zwar bisher nix,aber was solls …. ich darf den aerschen da draussen mal en vector-demo ankuendigen… ich weiss zwar nich‘ warum,aber was solls …. leider is‘ es waaaaahnsinnig schwer , mit neuen (!!!!!) ideen die szene zu erschrecken,aber wie ich die sache kenne,sind sich alle einig,dass dieses demo hier der letzte scheissdreck ist …. was weitere informationen betfifft,so lese man andere scroller…. i f: so, so, dann danke ich mal fuer das gespraech und gebe zurueck zur sendezentrale….. gun namnd…. c: gun namnd…. yyyeeeeeeaaaahhhhh , unn hier is‘ der gute onkel cosmos . jjjjaaaaaaa unn wirrr sinn hierrrr in der sendezentrale,um ein interrrview mit einer der schillernsten figuren der softwareszene zu fuehren : fox of axiom .. hallo … f: gun namnd . c: blerk, aeh abkotz . nun gut . was gibts hier schon gross zu erzaehlen …. tschuess.. ja .. moment . so nich‘ …. nu erzaehl ma was ueber die gruppe axiom unn den restlichen mist in deinem leben …. f: ja also, axiom? wer is axiom? ach, so du meinst diese vereinigung der juenger des grossen fox. diese organisation des bloeden.. aeh boesen. ja, also wir haben uns vor ca. 1 jahr gegreundet und eigentlich staendig mehr mitglieder rausgeworfen, als wir neue fanden, woraus nun resultiert das wir vier nette junge leute sind c: hab‘ ich 5 minuten zeit,hau ich einen lemming breit … oder wie war das ??? …. gibt es vielleicht noch irgend etwas anderes , was der tolle fox den lesern mitteilen moechte ??? f: oh ja……. ihr seid alle verdammt…. ihr seid alle verdammt cool drauf, oder? gun namnd…… c: ja nu erklaer ma‘ deine funktion in axiom….. f: ok, ich bin gruender, fahrer, koch, moral supporter, maedchen fuer alles und so ganz nebenbei grafiker….. c: extrem creemig,mwr hat gerade einen fahren lassen…. f: ja ungefaehr so…… pffffffrrrrrrzzzzzzpfffffrrrrrzrrrrrpppppffffffrerrrrrrzzzz c: mooooment .. neinnein… der ging ungefaehr so…. ppppfffffeeeeaarrrrzzzlllluuuuuffttttjjjaaaaafflllsssccccchhhheeeerrrrgggsssccchhhhjjjeettt …… da faellt mir ein,wir muessen eigentlich noch microfurz interviewen .. nu weck den sack mal auf… ach so,total abseits…. naja , denn lass mal………. gun namnd ……. f: gun namnd……. ja nu..nach diesem .. aeh… geistreichen interview moechte ich ( cotzmotz ) noch meine meinung zu diesem beschissenen effect abgeben : das is‘ wirklich der letzte dreck….. ich hasse diesen effect und brachte ihn eigentlich nur rein,damit alle aersche wissen,dass auch ich dazu feahig bin ( jawollja ). auf grund aller ironischen aeusserungen nannte ich diesen effect also real sperma . abkotz …. nu is aber wirklich schulz…. gelle ??? we’ll see us …..

Side-Flash-Wiggler
#################  #################
#               #  #               #
# perhaps this  #  #  ###########  #
# demo is still #  #  just check   #
#   becoming    #  #   the next    #
#  better ????  #  #   part out    #
#    .......    #  #  ###########  #
#               #  #               #
#################  #################

welcome to the last but one part of the first reality-multipart-demo ‚realaxation‘. this effect is called ‚ side – flash – wiggling ‚. you can be sure,that the in/decreasing sinus-wiggling is realtime-calculated….. i hope you like it ……. cosmos on the line first i wanna send out some messages: demons – this demo was made for your competition .as molloch told a thousand times before,we weren’t able to come…… i’m sorry for that. we wanted to be there at any cost,but no possibility to get there,because of a lot of things,which went wrong. keep your good contact up…. sanity – congratulations for your 7th place at the demo-competition. send the vectorball-demo to us immediately….. we’ll give you our phone-number with this demo,so let’s have some cool chats…. by the way: there was only 1 disk in your pack !?! hope to hear soon from you ……. panther of sanity – we coders do a hard job…. euphoria – you had to wait a long time for our answer. the reason is,that we wanted to send you this demo with our letter. enjoy it…. awesome – hope you find a coder soon…. nice sendings so far…keep them up….bye.. flashlight of design – in our second ( and last ) attempt we’ll write to your 2nd plk. the first letter came back,because nobody fetched it…… alphaflight – hope,you enjoy this.send us also some of your productions….. cryptoburners / silents / anarchy – with this demo we’ll try to contact you. i hope,you like it as much as i like your creations.bye…. orator of reality – how was skiing ?? hope,you can come with us to the cebit at least…. dom of reality – good luck with your new amiga.and pleeeeaaaasse : keep your sounds shorter…. microforce of axiom : good luck with your new a1000…. end of messages …. pfeh. the cebit is soon to come and i have no ideas yet for our demo. but time will see and help…. hope to meet some cool pals at the cebit….. now press button to enter the last part of the demo….we’ll see us….

Endscroll & Credits
#################  #################  #################
#               #  #               #  #               #
#  everything   #  #  so read the  #  #   i am sure   #
#  has to come  #  #  text of the  #  # that we will  #
# to an end ... #  #   last part   #  #   see us in   #
#   also this   #  #   with care   #  # another demo  #
#  production.  #  # ............. #  # .....bye..... #
#               #  #               #  #               #
#################  #################  #################

Welcome to the final part of REALAXATION ! This is of course COSMOS on the line and I will give you the credits now : ALL CODING BY COSMOS OF REALITY FANTASTIC MUSIC BY MICROFORCE OF AXIOM GFX IN PARTS 1,3,4,5,6 AND IN MAINPART BY MOLLOCH OF REALITY GFX IN PART 2 BY MANOWARRIOR OF REALITY This Demo is dedicated to the most lovely woman and girl of my heart : SANDRA XXX ATTENTION,Pals !! REALITY is still looking for a REAL musician . if you think,you could be the right one,write us. our address will be given immediately. this also concerns coders,grafixartists,swappers AND ESPECIALLY MODEMTRADERS. Write us also for sourcetexts or for contacts,because REALITY is now 4 months old and during that time we didn’t get enough contacts ( in fact we’ll never get enough contacts,because we wanna have more and more of them ). Always remember : a contact with us is more than a simple contact . IT IS FRIENDSHIP !!! So here and now our contact address : PLK 110828 C 6797 WALDMOHR UNITED GERMANY As many friends asked for it,here’s also our complete memberlist : MOLLOCH ( gfx ) MANOWARRIOR ( gfx ) ORATOR ( coding,gfx,music ) DOM ( music ) UKW ( swapping ) COSMOS ( coding ) I know,that REALAXATION is very similar to a certain demo,but DON’T BELIEVE,THAT WE RIPPED ANYTHING.EVERYTHING IS HOMEMADE !!!! GOT IT ??? Don’t search for the greetings in this part,just wait for our next demo for a complete list. My name is COSMOS of REALITY and I’m sure,that we’ll see us.BYE…….

Oliver Kilb

Oliver Kilb

Schön, dass ihr vorbeischaut! Viel Spaß auf meiner kleinen Homepage.

Das könnte Dich auch interessieren …

1 Antwort

  1. 11. August 2019

    […] Dirk (zu der Zeit: Renegade) und Gerd (Zap) verstanden, dauerte es nicht lange, bis wir unsere erste „Kooperation“ in Form von „Realaxation“ veröffentlichten. Kurz darauf war allen klar, dass wir auch gemeinsam eine Gruppe bilden […]

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

Diese Website verwendet Akismet, um Spam zu reduzieren. Erfahre mehr darüber, wie deine Kommentardaten verarbeitet werden.